15N BENZYNA
U d ź w i g   1 5 0 0  k g

Wysokość podnoszenia 2,0 - 6,0 m 


Powrót do Spalinowe   Strona Główna

   

1

Model

 

15N

2

Napęd

 

Benzyna

3

Udźwig

kg

1500

4

Środek ciężkości ładunku

mm

500

5

Wysokość podnoszenia

mm

3000

6

Wysokość swobodnego podnoszenia

mm

155

7

ząb wideł (dl. x szer. x grub.)

mm

920 x 100 x 35

8

Kąt przechyłu masztu (przód / tył)

°

6/12

9

Odległość od czoła wideł do osi przedniej

mm

405

10

Odległość od osi tylnej do przeciwwagi

mm

460

11

Całkowite wymiary wózka

Dł. od czoła wideł

mm

2265

12

Szerokość

mm

1080

13

Wys. złożonego masztu

mm

1995

14

Wys. wysuniętego masztu

mm

3960

15

Wys. dachu ochronnego

mm

2110

16

Promień zawracania (zewnętrzny)

mm

1970

17

Szerokość korytarza roboczego (dla palety 800x1200 mm) B x W

mm

3575

18

Prędkość

Jazdy (bez ładunku)

km/h

14,5

19

Podnoszenia (z ładunku)

mm/s

500

20

Opuszczania (z ładunkiem)

mm/s

450

21

Max. siła uciągu na haku (z ładunkiem)

N

21000

22

Max. zdolność pokonywania wzniesień (z ładunkiem)

%

20

23

Ogumienie

Przód

mm

6.50-10-10PR

24

Tył

mm

5.00-8-10PR

25

Rozstaw kół

Przód

mm

890

26

Tył

mm

900

27

Rozstaw osi

 

mm

1400

28

Prześwit od podłoża

W najniższym punkcie

mm

115

29

W środku rozstawu osi

mm

145

30

Masa własna

 

kg

2740

31

Nacisk na oś

Z ładunkiem

Przód

kg

3690

32

Tył

kg

550

33

Bez ładunku

Przód

kg

1220

34

Tył

kg

1520

35

Akumulator

 

V/AH

12/60

36

Silnik

Model

 

H20

37

Producent

 

NISSAN

38

Moc / obroty

kW/obr/min

36.8 / 2600

39

Moment obrotowy

kW/obr/min

152/1600

40

Ilość cylindrów

 

4

41

Średnica cyl./skok tłoka

mm

87.2 x 83

42

Pojemność skokowa

cm3

1982

43

Pojemność zbiornika paliwa

l

50

44

Przekładnia

Producent

 

TCM

45

Typ

 

hydrokinetyczna ze zmiennym momentem obr.

46

Ilość biegów (przód/tył)

 

1/1

47

Ciśnienie robocze dla osprzętu

Mpa

14,5

  PRZEKŁADNIA I SILNIK
Nowa generacja wózków widłowych jest połączeniem wytrzymałości i ergonomii, zapewniającym wydajność niespotykaną w innych wózkach oraz komfort pracy, bez zmęczenia przez długie godziny. Przyjazne dla środowiska, proste w serwisowaniu, wydajne w pracy, o wysokich standardach bezpieczeństwa, to idealne narzędzie do najbardziej wymagających zastosowań.

OBSŁUGA
Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań ergonomicznych optymalizuje konstrukcję systemu sterowania wózkiem i podwyższa komfort obsługi.
Zaawansowana technologia zmniejsza wibracje całego wózka. Komfort obsługi poprawia także nowe zawieszenie maski silnika oraz urządzenie zmniejszające drgania mostu
sterującego. W modelach z przekładnią hydrokinetyczną ze zmiennikiem momentu obrotowego zastosowano elektro-hydrauliczny przełącznik kierunku jazdy  przód-tył, co zmniejsza wysiłek i skraca czas tej często wykonywanej operacji. Zastosowany dzielnik strumienia zmniejsza wysiłek na koło kierownicy do 68N jedynie. Dzięki systemowi smarowania wału, zredukowano siłę nacisku na pedał.

SIŁOWNIKI
Wszystkie uszczelniacze, stosowane w cylindrach przechyłu, podnoszenia i skrętu pochodzą od renomowanych producentów, a ich jakość została sprawdzona w testach wytrzymałościowych. System łagodnego (spowolnionego) opadania siłowników podnoszenia łagodzi siłę uderzenia i obniża hałas w ostatniej fazie opuszczania wideł.

HAMULCE
Wózki widłowe otrzymały hamulce bębnowe nowego typu z chroniącym przed wilgocią rowkiem na bębnie hamulcowym oraz uszczelką na półosi zamykającą dostęp do bębna smarów i wody, znacznie podnosząc niezawodność.

ODPROWADZANIE CIEPŁA
Zastosowano chłodnicę aluminiowa, która znacznie poprawiła sprawność chłodzenia.

Zaawansowana technologia rozproszenia ciepła i zmodyfikowane kanały oddania ciepła dodatkowo poprawiają chłodzenie wózka, a temperaturę płynu chłodzącego redukują o 15%.

BEZPIECZEŃSTWO
W systemie przewodów hydraulicznych wbudowano zawór bezpieczeństwa. Kontrola nad masztem zostanie zachowana nawet w przypadku awarii któregoś z przewodów.
Zastosowanie wbudowanego urządzenia blokującego maskę silnika dodatkowo zwiększa poziom bezpieczeństwa.
 
Tabela mechanizmów podnoszenia montowanych na wózkach – wykonanie na specjalne zamówienie

Typ

Wysokość podnoszenia

Wymiary masztu

Wolny skok

Przechył masztu

Udźwig

Złożonego

Rozłożonego

Bez osłony ładunku

Z osłoną ładunku

Środek ciężkości ładunku 
500 mm

Bez osłony ładunku

Z osłoną ładunku

Przód

Tył

Ogumienie 
poj.

Ogumienie podw.

mm

mm

mm

mm

mm

mm

°

°

kg

kg

Duplex

2000

1495

2585

2955

155

155

6

12

1500

1500

2500

1745

3085

3455

155

155

6

12

1500

1500

2700

1845

3285

3655

155

155

6

12

1500

1500

3000

1995

3585

3955

155

155

6

12

1500

1500

3300

2145

3885

4255

155

155

6

12

1500

1500

3500

2245

4085

4455

155

155

6

12

1500

1500

3600

2345

4165

4555

155

155

6

12

1500

1500

4000

2595

4585

4955

155

155

6

12

1400

1500

4300

2745

4885

5255

155

155

6

6

1300

1400

4500

2845

5085

5455

155

155

6

6

1250

1350

Duplex

z pełnym wolnym skokiem

2500

1760

3105

3455

1095

815

6

12

1500

1500

2700

1860

3305

3655

1195

915

6

12

1500

1500

3000

2010

3605

3955

1395

1055

6

12

1500

1500

3300

2160

3905

4255

1545

1215

6

12

1500

1500

3600

2310

4205

4555

1695

1365

6

12

1500

1500

4000

2560

4605

4955

1865

1615

6

12

1400

1500

Triplex

z pełnym wolnym skokiem

4300

2110

5070

5255

1350

1165

6

6

1250

1350

4500

2120

5130

5465

1510

1175

6

6

1200

1300

4800

2235

5445

5755

1600

1290

6

6

1100

1200

5000

2285

5605

5955

1690

1340

6

6

1050

1150

5500

2460

6120

6455

1850

1515

3

6

/

950

6000

2685

6695

6955

2000

1740

3

6

/

750

  OBSŁUGA SERWISOWA
Wspierana przez dwie sprężyny gazowe maska silnika oraz zdejmowalna jednym ruchem pokrywa podłogi ułatwiają serwisowanie i wymianę. Poręczne umieszczenie bezpieczników i przyrządów kontrolnych pozwala na łatwe sprawdzenie i wymianę.

OCHRONA ŚRODOWISKA

Przyjazne dla środowiska silniki spełniają wszystkie normy emisji EU-II. Emisja hałasu także odpowiada wymaganiom EU.

WYGLĄD
Płynną i estetyczną linię wózków widłowych zaprojektowano zgodnie z najnowszymi trendami. Obudowanie podzespołów sprawiło, ze całość wózka wygląda przyjaźnie i naturalnie.

PODWYŻSZONY STANDARD

Udźwig na taką samą wysokość podnoszenia został zwiększony o średnio 100 kg.
Wzrosła prędkość jazdy do 20 km/h.  
Zastosowano specjalne opony do wózków widłowych o dłuższej żywotności.
 
Sworzeń siłownika pochyłu otrzymał wbudowaną smarowniczkę gwarantując tym samym niezawodne smarowanie.

Poprawiono efektywność pracy w magazynie poprzez
zmniejszone wymiary zewnętrzne, które pozwoliły na zmniejszenie promienia skrętu oraz szerokości korytarza roboczego. 

Zmniejszono straty ciśnienia w przewodach i zwiększono prędkość podnoszenia przeciętnie o 15%, dzięki zwiększenia przepustowości przewodów hydraulicznych przy użyciu łączników pod kątem prostym i łączników prostych. 
Stabilność wzdłużna całego wózka wzrosła, dzięki konstrukcji o dużym rozstawie osi.
Zwiększyła się żywotność osi tylnej, którą odciążyła zmiana rozstawu osi.
Odległość pomiędzy belką osi sterującej a odbojnikami może być regulowana w celu lepszego dostosowania do podłoża.
 


SPALINOWE   15N

POWRÓT