1 |
Model
|
|
18N
|
2
|
Napęd
|
|
Diesel
|
3
|
Udźwig
|
kg
|
1750
|
4
|
Środek
ciężkości ładunku
|
mm
|
500
|
5
|
Wysokość
podnoszenia
|
mm
|
3000
|
6
|
Wysokość
swobodnego podnoszenia
|
mm
|
155
|
7
|
ząb
wideł (dl. x szer. x grub.)
|
mm
|
920 x 100x35
|
8
|
Kąt
przechyłu masztu (przód / tył)
|
°
|
6/12
|
9
|
Odległość
od czoła wideł do osi przedniej
|
mm
|
405
|
10
|
Odległość
od osi tylnej do przeciwwagi
|
mm
|
495
|
11
|
Całkowite
wymiary wózka
|
Dł.
od czoła wideł
|
mm
|
2300
|
12
|
Szerokość
|
mm
|
1080
|
13
|
Wys.
złożonego masztu
|
mm
|
1995
|
14
|
Wys.
wysuniętego masztu
|
mm
|
3960
|
15
|
Wys.
dachu ochronnego
|
mm
|
2110
|
16
|
Promień
zawracania (zewnętrzny)
|
mm
|
2005
|
17
|
Szerokość
korytarza roboczego (dla palety 800x1200 mm) B x W
|
mm
|
3610
|
18
|
Prędkość
|
Jazdy
(bez ładunku)
|
km/h
|
14,5
|
19
|
Podnoszenia
(z ładunku)
|
mm/s
|
500
|
20
|
Opuszczania
(z ładunkiem)
|
mm/s
|
450
|
21
|
Max.
siła uciągu na haku (z ładunkiem)
|
N
|
21000
|
22
|
Max.
zdolność pokonywania wzniesień (z ładunkiem)
|
%
|
20
|
23
|
Ogumienie
|
Przód
|
mm
|
6.50-10-10PR
|
24
|
Tył
|
mm
|
5.00-8-10PR
|
25
|
Rozstaw
kół
|
Przód
|
mm
|
890
|
26
|
Tył
|
mm
|
900
|
27
|
Rozstaw
osi
|
|
mm
|
1400
|
28
|
Prześwit
od podłoża
|
W
najniższym punkcie
|
mm
|
115
|
29
|
W
środku rozstawu osi
|
mm
|
145
|
30
|
Masa
własna
|
|
kg
|
2930
|
31
|
Nacisk
na oś
|
Z
ładunkiem
|
Przód
|
kg
|
4075
|
32
|
Tył
|
kg
|
605
|
33
|
Bez
ładunku
|
Przód
|
kg
|
1190
|
34
|
Tył
|
kg
|
1740
|
35
|
Akumulator
|
|
V/AH
|
12/60
|
36
|
Silnik
|
Model
|
|
|
37
|
Producent
|
|
ISUZU
|
38
|
Moc
/ obroty
|
kW/obr/min
|
34 / 2600
|
39
|
Moment
obrotowy
|
kW/obr/min
|
152/1600
|
40
|
Ilość
cylindrów
|
|
4
|
41
|
Średnica
cyl./skok tłoka
|
mm
|
87.2 x 83
|
42
|
Pojemność
skokowa
|
cm3
|
1982
|
43
|
Pojemność
zbiornika paliwa
|
l
|
50
|
44
|
Przekładnia
|
Producent
|
|
TCM
|
45
|
Typ
|
|
hydrokinetyczna ze zmiennym momentem obr.
|
46
|
Ilość
biegów (przód/tył)
|
|
1/1
|
47
|
Ciśnienie
robocze dla osprzętu
|
Mpa
|
14,5
|
|
|
PRZEKŁADNIA I
SILNIK
Nowa
generacja wózków widłowych jest połączeniem wytrzymałości i ergonomii,
zapewniającym wydajność niespotykaną w innych wózkach oraz komfort pracy, bez
zmęczenia przez długie godziny. Przyjazne dla środowiska, proste w serwisowaniu,
wydajne w pracy, o wysokich standardach bezpieczeństwa, to idealne narzędzie do
najbardziej wymagających zastosowań.
OBSŁUGA
Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań ergonomicznych optymalizuje konstrukcję
systemu sterowania wózkiem i podwyższa komfort obsługi.
Zaawansowana technologia zmniejsza wibracje całego
wózka. Komfort obsługi poprawia także nowe zawieszenie maski silnika oraz
urządzenie zmniejszające drgania mostu sterującego.
W modelach z przekładnią hydrokinetyczną ze zmiennikiem
momentu obrotowego zastosowano elektro-hydrauliczny przełącznik kierunku
jazdy przód-tył, co zmniejsza wysiłek i skraca czas tej
często wykonywanej operacji.
Zastosowany dzielnik strumienia zmniejsza wysiłek na
koło kierownicy do 68N jedynie. Dzięki systemowi smarowania wału,
zredukowano siłę nacisku na pedał.
SIŁOWNIKI
Wszystkie uszczelniacze, stosowane w cylindrach przechyłu, podnoszenia i
skrętu pochodzą od renomowanych producentów, a ich jakość
została sprawdzona w testach wytrzymałościowych. System łagodnego
(spowolnionego) opadania siłowników podnoszenia łagodzi siłę uderzenia i
obniża hałas w ostatniej fazie opuszczania wideł.
HAMULCE
Wózki widłowe otrzymały hamulce bębnowe
nowego typu z chroniącym przed wilgocią rowkiem na bębnie hamulcowym oraz
uszczelką na półosi zamykającą dostęp do bębna smarów i wody, znacznie
podnosząc niezawodność.
ODPROWADZANIE CIEPŁA
Zastosowano chłodnicę aluminiowa, która znacznie poprawiła
sprawność chłodzenia.
Zaawansowana technologia rozproszenia ciepła i zmodyfikowane kanały
oddania ciepła dodatkowo poprawiają chłodzenie wózka, a temperaturę płynu
chłodzącego redukują o 15%.
BEZPIECZEŃSTWO
W systemie przewodów hydraulicznych wbudowano zawór bezpieczeństwa.
Kontrola nad masztem zostanie zachowana nawet w przypadku awarii któregoś z
przewodów. Zastosowanie wbudowanego urządzenia blokującego maskę silnika
dodatkowo zwiększa poziom bezpieczeństwa.
|
|
Tabela
mechanizmów podnoszenia montowanych na wózkach – wykonanie na
specjalne zamówienie |
Typ
|
Wysokość podnoszenia
|
Wymiary masztu
|
Wolny skok
|
Przechył masztu
|
Udźwig
|
Złożonego
|
Rozłożonego
|
Bez osłony ładunku
|
Z osłoną ładunku
|
Środek ciężkości ładunku
500 mm
|
Bez osłony ładunku
|
Z osłoną ładunku
|
Przód
|
Tył
|
Ogumienie
poj.
|
Ogumienie podw.
|
mm
|
mm
|
mm
|
mm
|
mm
|
mm
|
°
|
°
|
kg
|
kg
|
Duplex
|
2000
|
1495
|
2585
|
2955
|
155
|
155
|
6
|
12
|
1750
|
1750
|
2500
|
1745
|
3085
|
3455
|
155
|
155
|
6
|
12
|
1750
|
1750
|
2700
|
1845
|
3285
|
3655
|
155
|
155
|
6
|
12
|
1750
|
1750
|
3000
|
1995
|
3585
|
3955
|
155
|
155
|
6
|
12
|
1750
|
1750
|
3300
|
2145
|
3885
|
4255
|
155
|
155
|
6
|
12
|
1750
|
1750
|
3500
|
2245
|
4085
|
4455
|
155
|
155
|
6
|
12
|
1750
|
1750
|
3600
|
2345
|
4165
|
4555
|
155
|
155
|
6
|
12
|
1750
|
1750
|
4000
|
2595
|
4585
|
4955
|
155
|
155
|
6
|
12
|
1650
|
1750
|
4300
|
2745
|
4885
|
5255
|
155
|
155
|
6
|
6
|
1550
|
1650
|
4500
|
2845
|
5085
|
5455
|
155
|
155
|
6
|
6
|
1450
|
1550
|
Duplex
z pełnym wolnym skokiem
|
2500
|
1760
|
3105
|
3455
|
1095
|
815
|
6
|
12
|
1750
|
1750
|
2700
|
1860
|
3305
|
3655
|
1195
|
915
|
6
|
12
|
1750
|
1750
|
3000
|
2010
|
3605
|
3955
|
1395
|
1055
|
6
|
12
|
1750
|
1750
|
3300
|
2160
|
3905
|
4255
|
1545
|
1215
|
6
|
12
|
1750
|
1750
|
3600
|
2310
|
4205
|
4555
|
1695
|
1365
|
6
|
12
|
1750
|
1750
|
4000
|
2560
|
4605
|
4955
|
1865
|
1615
|
6
|
12
|
1650
|
1750
|
Triplex
z pełnym wolnym skokiem
|
4300
|
2110
|
5070
|
5255
|
1350
|
1165
|
6
|
6
|
1450
|
1550
|
4500
|
2120
|
5130
|
5465
|
1510
|
1175
|
6
|
6
|
1350
|
1450
|
4800
|
2235
|
5445
|
5755
|
1600
|
1290
|
6
|
6
|
1250
|
1350
|
5000
|
2285
|
5605
|
5955
|
1690
|
1340
|
6
|
6
|
1150
|
1250
|
5500
|
2460
|
6120
|
6455
|
1850
|
1515
|
3
|
6
|
/
|
1050
|
6000
|
2685
|
6695
|
6955
|
2000
|
1740
|
3
|
6
|
/
|
850
|
|
|
OBSŁUGA SERWISOWA
Wspierana przez dwie sprężyny gazowe maska silnika oraz zdejmowalna
jednym ruchem pokrywa podłogi ułatwiają serwisowanie i wymianę.
Poręczne umieszczenie bezpieczników i przyrządów
kontrolnych pozwala na łatwe sprawdzenie i wymianę.
OCHRONA ŚRODOWISKA
Przyjazne dla środowiska
silniki spełniają wszystkie normy emisji EU-II. Emisja hałasu także
odpowiada wymaganiom EU.
WYGLĄD
Płynną i estetyczną linię
wózków widłowych zaprojektowano zgodnie z najnowszymi trendami.
Obudowanie podzespołów sprawiło, ze całość wózka wygląda przyjaźnie
i naturalnie.
PODWYŻSZONY
STANDARD
Udźwig na taką
samą wysokość podnoszenia został zwiększony o średnio 100 kg.
Wzrosła prędkość jazdy do 20 km/h.
Zastosowano specjalne opony do wózków widłowych o dłuższej żywotności.
Sworzeń siłownika pochyłu otrzymał wbudowaną smarowniczkę gwarantując
tym samym niezawodne smarowanie.
Poprawiono efektywność pracy w magazynie poprzez
zmniejszone wymiary zewnętrzne, które pozwoliły na zmniejszenie promienia skrętu
oraz szerokości korytarza roboczego.
Zmniejszono straty ciśnienia
w przewodach i zwiększono prędkość podnoszenia przeciętnie o 15%, dzięki
zwiększenia przepustowości przewodów hydraulicznych przy użyciu
łączników pod kątem prostym i łączników prostych.
Stabilność wzdłużna całego wózka
wzrosła, dzięki konstrukcji o dużym rozstawie
osi.
Zwiększyła się żywotność osi tylnej, którą odciążyła zmiana
rozstawu osi.
Odległość pomiędzy belką
osi sterującej a odbojnikami może być regulowana w celu lepszego
dostosowania do podłoża. |
|